niedziela, 14 listopada 2010 00:00 | Wpisany przez Redakcja AU |
W1904 r. w Zwickau w Saksonii powstała pierwsza fabryka A. Horch & Cie. Motorenwerke AG, której właścicielami było 9 akcjonariuszy. W pierwszym roku spółka wyprodukowała 21 pojazdów. Nadeszły też pierwsze sukcesy sportowe w postaci trzech złotych medali w wyścigu Berlin - Lipsk - Berlin. Zamiłowanie Horcha do sportu nie było jednak mile widziane przez członków rady nadzorczej. To kosztowne hobby zakończyło się ostatecznie rozstaniem i w 1910 roku August Horch zarejestrował nową firmę. Od tej chwili, zgodnie z decyzją sądu, nie mógł już używać dotychczasowej nazwy. Wykorzystał jednak jej łaciński odpowiednik: Audi - słuchaj. Saksonia stawała się ważnym centrum produkcji pojazdów samochodowych i motocykli. Tutaj powstało także wiele pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych i logistycznych. Przykładami mogą być m.in. hamulce hydrauliczne 4 kół zastosowane po raz pierwszy przez Audi w 1923 roku, pierwsza linia produkcyjna DKW wśród wytwórców motocykli, 8-cylindrowy silnik rzędowy Horcha, pierwszy seryjnie produkowany samochód małolitrażowy z przednim napędem DKW (1931). W ciągu 100-letniej historii powstało na tym terenie także dużo ciekawych pojazdów. Horch przez wiele lat zajmował wysoką pozycję producenta aut najbardziej luksusowych i niezawodnych, ale jednocześnie drogich. Przykładem mogą tu być takie modele, jak Horch 375 Pullmann Limousine (1929-1930) czy Horch 853 Sport Cabriolet
wtorek, 09 listopada 2010 19:36 | Wpisany przez Redakcja AU |
Ostatnim nabytkiem muzeum wIngolstadt jest słynny Horch wyprodukowany w 1953 roku, który został znaleziony w Texasie. Pewnie nikt by się nie spodziewał, że przodek europejskiego koncernu Audi, jeden z ostatnich wyprodukowanych samochodów Horch 830 BL znaleziony zostanie właśnie tam.