Modyfikacje samochodów DKW
Ulepszanie, poprawianie, modyfikacje samochodów miały i mają miejsce do dnia dzisiejszego. Chcielibyśmy zobrazować najczęstsze zmiany w samochodach DKW w okresie kiedy pełniły normalną, użytkową rolę. Pewnie ingerencji w pojazdy było wiele ale najczęściej pojawiają się te:
- zmiana kierunku otwierania drzwi;
- montowanie lusterka wstecznego - zewnętrznego (seryjnie w wielu modelach nie było wcale);
- obijanie samochodu blachą,
- wymiana silnika na wersję z wolnym kołem;
- wymiana kół na szersze w samochodach Reichklasse;
- wymiana cewek i regulatorów na nowsze;
- wspomaganie chłodzenia wiatraczkiem;
- montowanie drugiej wycieraczki szyby przedniej;
- zmiana reflektorów a nawet wkomponowywanie ich do błotników;
- wymiana atrapy przedniej na nowszą bądź z droższego modelu;
- zmiana głowicy na aluminiową od P70 - podobno podnosi to moc silnika o 10% czyli o 2 KM;
- zmiana skrzyni biegów od P70 - jest szybsza;
- wymiana kierunkowskazów ramieniowych na sygnalizatory migające;
- przebudowa amortyzacji samochodu (wspawanie mocowań i zastosowanie bardziej współczesnych amortyzatorów);
- wymiana deski rozdzielczej wraz z zegarami i przełącznikami.
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
Jak zauważyliśmy na powyższych zdjęciach dosyć często pojawiały się również modyfikacje samego nadwozia. W latach 60'tych próbowano zmienić wygląd dosyć już archaicznie wyglądającego pojazdu "doklejając" fragmenty innego. Zastosowanie ramy sprawiało, że takie modernizacje były w miarę bezpieczne, ale czy na pewno ich wygląd uległ poprawie? Chyba w naszych oczach nie.
Tutaj próba przerobienia DKW F8 na P70 lub Trabanta.
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
Jeżeli posiadacie jakiekolwiek fotografie dotyczące modyfikacji Dekawek ślijcie a wzbogacimy ten artykuł.
Źródło fotograficzne: od użytkowników forum autounion.pl oraz z ogólnodostępnej sieci.