Stacjonarny silnik DKW AUTO-UNION z 1937 roku
Dwusuw, poj. ok 50 ccm. Przeznaczony do napędu prądnicy. Silnik zamontowany jest na podstawie będącej zarazem tłumikiem. Waga ok. 30 kg.
Silnik nie jest kompletny - brak m.in. części gaźnika, oryginalnej"fajki" oraz świecy (części widoczne na zdjęciu użyto w celu próbnego rozruchu), korka wlewu paliwa... pokrywy oraz prądnicy z tabl. rozdzielczą.
Oryginalna świeca miała złamany króciec doprowadzający wysokie napięcie, została dobrana inna świeca o identycznym gwincie i długości elektrody. Fajka pochodzi z motorynki. Silnik był próbnie uruchomiony poprzez wtryśnięcie mieszanki wprost do gaźnika (kanału dolotowego - wykorzystano strzykawkę o poj. 20 ml) ilość mieszanki wystarczyła do rozruchu i osiągnięcia obrotów znamionowych (3.000rpm) przez ok 10 sekund. Taśma rozruchowa (wykonana z plecionki stalowej o szerokości ok. 2 cm) pozwala na 6-7 krotny pełny obrót wału korbowego. Przy zamkniętym odprężniku daje się odczuć b.wyraźny opór. Według mojej oceny urządzenie było wykorzystywane przez wojska niemieckie w Polsce stosunkowo krótko, a po jego porzuceniu "ktoś" wymontował prądnicę i częściowo zdekompletował elementy (instalacji zasilającej i gaźnika. Eelementy gumowe: nogi podstawy, korek wlewu paliwa i wężyk doprowadzający paliwo musiały się rozsypać, obudowa zaginęła. Silnik został odnaleziony w 1987r. w podwarszawskiej miejscowości.
Prezentowany silnik jest do sprzedania - For Sale. Kontakt: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge
-
Click to enlarge Click to enlarge