DKW F7 - Reichsklasse Spezial

"Obszerny i wygodny. 4 osoby podróżują komfortowo".

"Dane techniczne: Silnik 20KM/700cm3 w uchwytach gumowych z wolnym kołem - rozstaw osi 2,61 metra - rama centralna o przekroju skrzynkowym - wahliwa oś tylna - niezależne sterowanie kół przednich i niezależne zawieszenie.
Wyposażenie: duży wewnętrzny bagażnik - elektryczne kierunkowskazy, wpuszczane w środkowe słupy nadwozia - elektryczna wycieraczka przedniej szyby - szybkościomierz - licznik kilometrów - wskaźnik ilości paliwa - oświetlona deska rozdzielcza - rezerwowy kranik paliwa - lusterko wsteczne - schowki w desce rozdzielczej - boczne kieszenie - przednie siedzenie łatwo przesuwane w czasie jazdy ze składanymi oparciami - przedni zderzak - obudowa chłodnicy ozdobiona błyszczącymi listwami - ogumienie 4,75-17.
Uzupełnieniem normalnego wyposażenia jest bogate i eleganckie wykończenie wnętrza nadwozia. Model specjalny może byc dostarczany jako 4 osobowa kareta".

 

Opis z przedwojennego prospektu w polskiej wersji językowej.

Co do pojemności silnika oraz użytych w tym modelu kół i ogumienia widzimy w literaturze rozbieżności. A mianowicie polski prospekt przedwojenny mówi, iż wersja ta była wyposażona w silnik o pojemności 700cm3 oraz w ogumienie/koła - 4,75/17, natomiast również przedwojenny prospekt, ale w języku niemieckim mówi, że wersja była wyposażona w silnik o pojemności 600cm3 i ogumienie/koła 4,00/19.

Pewnie wynika to z lat produkcji - może modele wcześniejsze posiadały słabszy silnik i węższe koła?

Spezial różnił się od modelu zwykłego (Reichsklasse) dodatkami. Wersja ta wyposażona była dodatkowo w chromowane zderzaki przednie. Atrapa byla innej konstrukcji niż w wersji Meisterklasse - tam gdzie była typowa chromowana ramka, tu była na tej wysokości blacha, a do niej przymocowane widoczne poniżej dwie ramki chromowane.