Home Motocykle DKW NZ 350-1 - Ozzy

DKW NZ 350-1 - Ozzy

Ocena użytkowników: / 15
SłabyŚwietny 

Dekawkę kupiłem w 2002 roku od takiego jednego moto-pijaczka za 200 zł i flaszkę wina Mazowieckiego. Gość właściwie nie wiedział sam do końca co mi sprzedaje. Kwitów nie było to i umowy też nie było. Motocykla kompletowałem przez długie lata liceum i później już podczas pracy. Maszyna była bardzo niekompletna, silnik do kapitalki a kasy brak. Po roku pracy odłożyłem sobie na remont silnik, kupiłem nowy wał, tłok i zrobiłem szlif, po czym silnik został złożony na nowych częściach. Zacząłem tez kompletować nadwozie, błotniki, przednie zawieszenie i osprzęt. Motocykl do stanu idealnego doprowadziłem praktycznie sam bez większej pomocy od innych, przy tym nauczyłem się fachu blacharki, szpachlowania i malowania, jedynie przy silniku została udzielona pomoc ze strony mojego przyjaciela, Pawła "Husajna".
W maju 2009 roku motocykl po pełnej konserwacji i pomalowaniu został złożony i odpalony po raz pierwszy. W tym czasie trwała walka z elektryką, nie było ładowania na ruskiej prądnicy od Iża 49, prawdopodobnie była rozmagnesowana, nieważne ale poszła za zajebiste pieniacze, za które kupiłem nową od MZ ES 250/2 Trophy. Na tej prądnicy również nie było ładowania choć była dobra, co się okazało że nie było w niej wzbudzenia co odkryliśmy przez przypadek przez założenie na chwilę specjalnie odwrotnie kabli czy będzie jakaś różnica i pobudziliśmy tym prądnicę. Byłem święcie przekonany że to wina regulatora ale nie, jednak to prądnica.
W bardzo dużym skrócie opisałem remont mojego motocykla a i jest naprawdę o czym pisać. Kiedyś byłem totalnym laikiem w tym temacie i nie odróżniałem tłoka od cylindra a teraz to już historia. Moje DKW NZ 350-1 to motocykl z 1944 roku, jest to maszyna typowo wojskowa, która służyła w armii niemieckiej i prawdopodobnie została tu przez nią porzucona w trakcie odwrotu w 1945 roku z braku paliwa lub jakiejś awarii, tego nie wiem i chyba się nie dowiem. Motocykl jest w kolorze feldgrau (szaro-stalowy), na motocykl naniosłem wszystkie oznaczenie techniczne i oznaczenie taktyczne oznaczenia 2 Dywizji Pancernej SS "Das Reich" pluton rozpoznania Ausklarung. Własnymi siłami i środkami doprowadziłem motocykl do stanu pierwotnego a może i lepiej. Do szczęścia brakuje mi tylko zdobyć oryginalna pompkę która jest mocowana na górnej osłonie łańcucha. Motocykla używam do jazdy na co dzień i turystycznie także do rekonstrukcji historycznej.

DANE TECHNICZNE DKW NZ 350-1:
Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
Średnica cylindra: 72 mm
Skok tłoka: 85 mm
Pojemność skokowa: 346 cm3
Moc: 11,5 KM przy 4000 obr/min
Stosunek sprężania: 5.7:1
Skrzynia biegów: 4-biegowa sterowana ręczno-nożnie, zawiera 1 L oleju przekładniowego
Gaźnik: Bing AJ 2/24; 24 mm
Smarowanie: mieszanka 1:25
Zapłon: bateryjny
Prądnica: 6V 45 W Bosch
Napęd: łańcuch 5/8 x 1/4x104
Rama: pojedyncza spawana z profili stalowych
Przednie zawieszenie: trapezowe
Tylne zawieszenie: sztywne
Masa własna: 176 kg
Nacisk na przednią oś 74 kg
Nacisk na tylną oś: 104 kg
Rozstaw osi: 1355 mm
Długość: 2090 mm
Szerokość: 750 mm
Wysokość siedzenia: 700 mm
Prześwit: 120 mm
Hamulce: stalowe pół bębny
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Koła: 3,25x19"
Pojemność zbiornika paliwa: 15 L
Zużycie paliwa: 4,3 L / 100 km

Łącznie wyprodukowano: 12 000 egzemplarzy
Lata produkcji: 1944-1945

Poprawiony (niedziela, 07 listopada 2010 19:03)

 
Popieram Oldtimery