Statystyki
Użytkowników : 27
Artykułów : 73
Zakładki : 6
Odsłon : 407702
Home Historia

Popularne

Najnowsze

„Dykta, klej i woda”

„Konstruktorzy DKW zbudowali samochód prosty, niezawodny, o małym litrażu, a więc ekonomiczny, mogący poruszać się w różnym terenie, względnie wygodny i przede wszystkim tani. Założenia konstrukcyjne zostały przez wytwórców osiągnięte ” – tekst  z  książki mgr  Inż. Surdykowskiego „Eksploatacja i obsługa samochodów DKW i IFA F8” – tak pokrótce opisuje dekawkę.  Nie pomija także określenia „Dykta, klej i woda” – powszechnie znanego w Polsce posiadaczom dekawek. Ale czy rzeczywiście pojazdy, którym konstruktorzy dawali 3-5 pięciu lat  eksploatacji, żyły tak krótko?!

Poprawiony (wtorek, 09 lutego 2010 18:07)

Więcej…

 

Historia silnika dwusuwowego

Na podstawie książki Tadeusza Rychtera "ABC Silnika Dwusuwowego"

 

Początki dwusuwu

W historycznych wzmiankach o początkach silników spalinowych podanych jest zwykle wiele interesujących szczegółów przeważnie na temat czterosuwowego obiegu pracy, z pominięciem silników dwusuwowych. A przecież droga od silników parowych do silników pracujących na zasadzie wewnętrznego spalania prowadziła właśnie poprzez silnik dwusuwowy.


Para w silniku parowym cisnąca na tłok o dużej średnicy, wpuszczana do cylindra przez urządzenie rozrządcze, wykonuje pracę. Ogromny kocioł, ciągle ogrzewany paliwem stałym do wysokiej temperatury, dostarcza pary pod ciśnieniem. Skomplikowana maszyna parowa pracuje, pochłaniając wiele energii cieplnej, a oddając w zamian niewiele pracy mechanicznej. Duże wymiary maszyny uniemożliwiają użycie jej do napędu lekkich „pojazdów bez koni".

Należało więc pomyśleć o zastąpieniu pary innym czynnikiem, który wprowadzany do cylindra i zapalony zwiększyłby ciśnienie.

Poprawiony (wtorek, 09 lutego 2010 18:03)

Więcej…

 

Historia Auto Union GmbH

Auto Union GmbH to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała 1932 przez połączenie czterech niemieckich producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Spółka ta miała siedzibę w Zwickau w Saksonii. W Niemczech Zachodnich spółka istniała pod tą nazwą do 1965 roku. Na bazie zakładu w Zwickau w NRD powstała firma VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau produkująca m.in. samochody Trabant.

Poprawiony (czwartek, 29 października 2009 20:31)

Więcej…

 
Popieram Oldtimery