Statystyki
Użytkowników : 27
Artykułów : 73
Zakładki : 6
Odsłon : 231596
Home Ciekawostki Modyfikacje samochodów DKW

Modyfikacje samochodów DKW

Ulepszanie, poprawianie, modyfikacje samochodów miały i mają miejsce do dnia dzisiejszego. Chcielibyśmy zobrazować najczęstsze zmiany  w samochodach DKW w okresie kiedy pełniły normalną, użytkową rolę. Pewnie ingerencji w pojazdy było wiele ale najczęściej pojawiają się te:

 

  • zmiana kierunku otwierania drzwi;
  • montowanie lusterka wstecznego - zewnętrznego (seryjnie w wielu modelach nie było wcale);
  • obijanie samochodu blachą,
  • wymiana silnika na wersję z wolnym kołem;
  • wymiana kół na szersze w samochodach Reichklasse;
  • wymiana cewek i regulatorów na nowsze;
  • wspomaganie chłodzenia wiatraczkiem;
  • montowanie drugiej wycieraczki szyby przedniej;
  • zmiana reflektorów a nawet wkomponowywanie ich do błotników;
  • wymiana atrapy przedniej na nowszą bądź z droższego modelu;
  • zmiana głowicy na aluminiową od P70 - podobno podnosi to moc silnika o 10%  czyli o 2 KM;
  • zmiana skrzyni biegów od P70 - jest szybsza;
  • wymiana kierunkowskazów ramieniowych na sygnalizatory migające;
  • przebudowa amortyzacji samochodu (wspawanie mocowań i zastosowanie bardziej współczesnych amortyzatorów);
  • wymiana deski rozdzielczej wraz z zegarami i przełącznikami.

 

Jak zauważyliśmy na powyższych zdjęciach dosyć często pojawiały się również modyfikacje samego nadwozia. W latach 60'tych próbowano zmienić wygląd dosyć już archaicznie wyglądającego pojazdu "doklejając" fragmenty innego. Zastosowanie ramy sprawiało, że takie modernizacje były w miarę bezpieczne, ale czy na pewno ich wygląd uległ poprawie? Chyba w naszych oczach nie.

Tutaj próba przerobienia DKW F8 na P70 lub Trabanta.

Jeżeli posiadacie jakiekolwiek fotografie dotyczące modyfikacji Dekawek ślijcie a wzbogacimy ten artykuł.

 

Źródło fotograficzne: od użytkowników forum autounion.pl oraz z ogólnodostępnej sieci.


 
Popieram Oldtimery